Der var stor tilslutning til vores årlige generalforsamling 7/3 2024.

40 haver i alt 50personer var mødt op. Dejligt at se et stort fremmøde.

Drænprojektet er næsten færdigt, ikke alle steder er jorden sunket ned, et par steder alt for meget. Det er der hvor der er brønddæksler, kommunen er kontaktet og besked er givet til entreprenør har jeg fået at vide. Som der blev fortalt på generalforsamlingen, skal vi selv stå for at jævne opgravninger ud og fjerne sten større end 2 kroner. Vi vil jo alle gerne have en ordentlig adgang til haverne, vi skal jo også holde adgang 2 meter fra skel ifølge ordensreglerne. Så kan naboer og genboer jo hjælpes ad. Det er jo et lille stykke arbejde vi selv skal udføre, i forhold til det sekscifrede beløb dræningen har kostet og det allerede har hjulpet med at fjerne overfladevand. Husk der går et stykke tid før orme og vandet finder rørene de ligger også mellem 1 og 2 meter nede i jorden. Foreningen har indkøbt græsfrø til efter såning af græs (der skulle være blevet sået græs!) Oplysning om udlevering kommer senere i april, jorden skal jo være lidt mere varm.

Der sker også endeligt noget med Marbæk stien, og de store huller det er det den
store grusbunke skal bruges til, så prøv at køre lidt langsommere op til p.pladsen, såholder vejen måske lidt længere. Arbejdet forventes at opstarte torsdag og fredag
21/3-22/3
alt efter hvordan vejret bliver, så det bliver måske lidt svært de dage at køre til p.pladsen, fik jeg at vide af kommunen i fredags d. 16/3.


Bestyrelsen havde også holdt møder med kommunen om lidt mere lys til haverne
p.g.a. høje træer og deres skygge påvirkninger, samt udgået træer ved foreningshuset der er til fare. Og om udskiftning af bænken ved stien. Jeg fik også besked i fredags at de begynder på mandag fra p.pladsen og op efter mod foreningshuset, der bliver kørt med entreprenørmaskiner og flis maskine, flisen er en del af betalingen for at tynde ud i bevoksningen. Træerne ved foreningshuset er for store til entreprenørens flis maskine så de bliver skåret i 1 m. stykker, til brænde. Arbejdet starter op mandag til onsdag d. 18/3-20/3 hvornår bænken bliver udskifter må vi vente på.

På generalforsamlingen blev det også besluttet, at den årlige leje fra 2025 skulle stige fra 800 kr. til 900 kr. Husk rettidigt indbetaling af leje på 800 kr. er 1/4 for at undgå at betale rykker gebyr.

Desværre var der sidste år rigtig mange som ikke deltog i fælles arbejdet i foreningen 28 haver! Aldrig har der været så mange, vi bruger jo vores fælles arbejdsdage til at holde vores område i orden, og dermed den årlige leje nede, så alle kan være med. Bestyrelsen forslog så ændring af ordensreglerne 6.1 se også vedhæftet fil, at bod for manglende deltagelse i fællesarbejde skal hæves fra 250 kr. til 500 kr. som blev vedtaget.


Bestyrelsen vil også prøve, i forbindelse med når vi gør opmærksom på at der er
fælles arbejde, hvad der skal laves og hvor mange vi forventes der skal lave de forskellige ting så man har mulighed for at tilmelde sig, vi ved jo ikke hvor mange der kom med det gamle system og derfor ikke altid fik udført det vi havde planlagt.
Datoer for fælles arbejdsdage er: 20/4-25/5-22/6-17/8- 28/9 alle lørdage 9/30- 11/30.
Datoerne kan blive ændret og besked vil blive sendt ud hvis det sker på mail og ved
opslag

Når du kommer til fælles arbejde skal du registreres ved en fra bestyrelsen. Du skal
underskrive når du kommer og krydses af når vi er færdige. Det er dit eget ansvar at du bliver krydset af. Du skal møde en gang, men er selvfølgelig velkommen til at komme flere gange. Hvis du er forhindret i, at kunne komme en af overstående datoer, kan du henvende dig til formanden/kassere, som så vil finde et stykke arbejde for foreningen, som du kan klare.

Sidste dag for at blive tildelt et stykke arbejde er 14/9-2024
Efter d. 29/9 kan der ikke laves fællesarbejde og bod på 500 kr. skal betales.
Haveaffald: På fællesarbejdsdage kan der afleveres haveaffald på P-pladsen fra kl.
8.30 til kl.10.00. Det er kun tilladt at aflevere HAVEAFFALD og kun i klare sække
eller bundet sammen. I tilfælde at der ikke bliver kørsel med haveaffald bliver der
sendt meddelelse ud.
ALT ANDET AFFALD SKAL DU SELV SØRGE FOR AT FJERNE.

Bestyrelsen holder havevandring:
Maj måned: for at se om folk er kommet i gang!
Juni måned: 1. For at se om hækkene er blevet klippet senest 15/7. 2. Er haverne
stadig er holdt. 3.Har alle haver synligt havenummer fra havegang.

August måned: Er haverne stadigr holdt.
Ved gentagne henvendelser om at komme i gang/ få klippet hæk kan foreningen desværre blive nød til at opsige lejemålet, man har jo pligt til at holde sin have, det at bare lade haven gro til, har jo ikke noget med boediversitet at gøre, men er dovenskab.

Vi er stadig plaget af ”dræbersnegle”! De er i alle haver og i har pligt til at bekæmpe
dem!

Kørsel på Marbækstien:
Det er tilladt at køre på Marbækstien for af og pålæsning, ikke parkering. Der er desværre stadig nogle som ikke kan finde ud af reglerne. Ved gentagne gange kan
bestyrelsen udstede en bod ifølge ordensreglerne. Det er tilladt at vende ved foreningshuset for udkørsel. Lige som kørsel ikke er tilladt på græsset nogen
steder i foreningen med varebil eller personbil. OG SLET IKKE PÅ VORES SMÅ GRÆS STIER!!!
Husk at når du kører ind og ud, at sætte bommene på plads! Også selv om du
kommer tilbage igen med et nyt læs!

Åbning og lukning af vand: Der bliver åbnet for vand og toiletter når faren for
nattefrost er forbi, lukning af vand og toiletter sker når efterårsferien er slut.
Leje af foreningshuset: først klar slut april Der er stadig ledige datoer til leje af
foreningshuset, og priserne er 300 kr. uden strøm og 400 kr. med strøm via generator. Så kontakt Leon fra bestyrelsen på email Flojholm@gmail om der er en ledig dato, der betales ved bank overførelse til foreningens konto. Kontakt bestyrelsen.

Huset lejes fra kl.10.00 på dagen, dog først fra kl. 12 de lørdage der er fælles srbejde, og der skal være ryddet op og klart kl.10.00 næste dag. Nøglen udleveres af en fra bestyrelsen, som noget nyt skal der betales depositum på 200 kr ved leje af fælleshuset, som bliver betalt tilbage hvis du/I efterlader fælleshuset i pæn og ryddelig stand, se opslag om hvordan Du/I skal stille borde og stole op, og husk altid at fjerne alt affald og grillen skal gøres ren efter brug! Der må ikke parkeres ved fælleshuset når der holdes fester, kun af og pålæsning!!

Det er forbudt at vande med slange: Bliver det opdaget bliver der opkrævet en bøde og i gentagelse betyder opsigelse af lejemålet.

Foreningen opfordrer alle med huse/drivhuse til at få sat tagrender op samt tønder
eller beholdere op til opsamling af regnvand.

Toiletter:
HUSK… at vores toiletter ikke er som derhjemme. Vi har en tank som samler op, og
som bliver tømt efter behov. Aflever toilettet som du selv vil modtage det tak!

Sankt Hans d. 23/6;
Kom og hyg. Der er som altid stort flot bål og fælles grill. Medbring selv service, mad og drikkevarer kan købes til lave priser. Bestyrelsen sørger for kaffe, kage og
ikke at forglemme amerikansk lotteri. Bestyrelsen søger medlemmer som vil
hjælpe med bål m.m send gerne en mail til flojholm@gmail.com og du bliver selvfølgelig afkrydset for fællesarbejde. Men mere om det senere via indbydelse.

Lørdag d. 17/8-19 afholder vi høstfest og 35 års jubilæum. information kommer
senere.
Samme dag vil de 3 bedste haver blive kåret. Igen søger bestyrelsen folk til
hjælp med at arrangere høstfesten og igen du bliver så afkrydset for fællesarbejde.
Du kan altid kontakte bestyrelsen på mail flojholm@gmail og du vil få svar hurtigst muligt. Samt på de dage der er fællesarbejde.

VIGTIGT henstilling af affald af enhver art på fællesarealerne er ikke tilladt og
der gælder især på bænken på stien. Se også ordensreglerne 1.7.

Bestyrelsen besvarer ikke på henvendelser på den private Facebook side, med
henvendelser angående foreningen.

Går du i bygge tanker læhegn drivhus tilbygning til 12 kvadratmeter så kontakt
bestyrelsen inden du går i gang, det er altid surt hvis det skal laves om, og der må jo
kun bygges drivhus og læhegn på de 10 ”tomme grunde”.

Med ønske om en rigtig god sæson med varme og sol, samt regn når det er
nødvendigt

På bestyrelsens vegne
Leon Jørgensen