Nyttig information fra bestyrelsen:
Bestyrelsen
Formand Leon Jørgensen
Kasserer Karina Sunemeir
Bestyrelsesmedlem Ole Poulsen
Bestyrelsesmedlem Carsten Bodin
Bestyrelsesmedlem Karsten Nielsen
Der var stor tilslutning til vores årlige generalforsamling 11/3 2026, 33 haver i alt 40 personer var mødt op. Dejligt at se et stort fremmøde.
Dræningen af området. Man kan godt se at det allerede er begyndt at virke der har ikke været så vådt som det plejer at være, græsset på stierne og i området er godt på vej igen. Foreningen har stadig lidt græsfrø tilbage, så hvis du har en lille plet der mangler ud foran din have kan du få det udleveret på de 2 første fælles arbejdes dage se venligst dagene et andet sted i info.
Der skete så endeligt noget med Marbæk stien og p.pladsen. Men bare en lille bøn så den kan holde i mange år, sæt hastigheden ned når du kører op og ud ad stien igen. Det er jo også en cykel og gangsti, og især kan det være svært at se om der kommer cykler eller gående ud fra vores stier, og husk bommene op igen, se også længere nede i info.
Der sker også noget nyt med vores vandhaner, det er ikke til at få nye reservedele til de gamle. Der kommer 2 vandhaner op hvert sted en med slange til at fylde vandkander op, og den sidste kun til drikkevand uden slange, der er kontraventiler i alle vandhanerne. Det er de sidste stier som får nye vandhaner i år, der kommer en ny slange på 1 m til vandkander og ingen til drikkevand lad venligst vær med at sætte en op med kobling på, forskruningen. De stier som får nye vandhaner skal have nye nøgler til dem, UDLEVERINGEN sker lørdag d. 28/3 ved foreningshuset mellem kl. 10.30 og 11.30 og på fællesarbejdsdage i pausen ca. 10.20 kun en nøgle pr. have ekstra nøgle kan købes for 75 kr. i lige penge.
Følgende haver skal have byttet til nye nøgler fra have 10 til 18 og fra have 74 til 89 samt fra have 113 til 120.
Fælles arbejdsdage er planlagt til følgende lørdage i 2026 fra kl. 9.30 til 11.30 følgende datoer 18/4 – 30/5 – 20/6 – 15/8 – 26/9 ændringer kan ske. Husk små penge hvis du vil deltage i vores populære lotteri i pausen.
Bestyrelsen vil også prøve, i forbindelse med når vi gør opmærksom på at der er fælles arbejde, hvad der skal laves. Datoerne kan blive ændret og besked vil blive sendt ud hvis det sker på mail og ved opslag, vi har erfaring med at der kommer mange første gang, så husk fornuftigt tøj og handsker.
Når du kommer til fælles arbejde skal du registreres ved en fra bestyrelsen. Du skal underskrive når du kommer og krydses af når vi er færdige. Det er dit egen ansvar at du bliver krydset af. Du skal møde en gang, men er selvfølgelig velkommen til at komme flere gange. Du er kommet forsent hvis du møder senere end 9.45 og må så lave fælles arbejde en anden dag. Hvis du er forhindret i, at kunne komme en af de overstående datoer, kan du henvende dig til formanden/kassere, som så vil finde et stykke arbejde for foreningen, som du kan klare.
Sidste dag for at blive tildelt et stykke arbejde er 12/9-2026
Efter d. 22/9 kan der ikke laves fællesarbejde og bod på 500 kr. skal betales.
Haveaffald:
På fællesarbejdsdage kan der afleveres haveaffald på P-pladsen fra kl.
8.30 til kl.10.00. Det er kun tilladt at aflevere HAVEAFFALD og kun i klare sække eller bundet sammen. I tilfælde at der ikke bliver kørsel med haveaffald bliver der sendt meddelelse ud.
ALT ANDET AFFALD SKAL DU SELV SØRGE FOR AT FJERNE.
Bestyrelsen holder havevandring:
Maj måned: for at se om folk er kommet i gang!
Juni måned: 1. For at se om hækkene er blevet klippet senest 15/7. 2. At haverne stadig er holdt.
Og om alle haver har synligt havenummer set fra havegang.
August måned: Er haverne stadig er holdt.
Ved gentagne henvendelser om at komme i gang/ får klippet hæk fjernet skov træer se også referat generalforsamling, kan foreningen desværre blive nød til at
opsige lejemålet, man har jo pligt til at holde sin have, det at bare lade haven gro til, har jo ikke noget med bioediversitet at gøre, men er dovenskab.
Vi er stadig plaget af ”dræbersnegle”! De er i alle haver og i har pligt til at bekæmpe dem! Foreningen vil afholde en aften med indsamling af dræbersnegle hvis det bliver en stor plage i år info om tid og sted senere.
Kørsel på Marbækstien:
Det er tilladt at køre på Marbæk stien for af og pålæsning, ikke parkering. Der er desværre stadig nogle som ikke kan finde ud af reglerne. Ved gentagne gange kan bestyrelsen udstede en bod ifølge ordensreglerne. Det er tilladt at vende ved foreningshuset for udkørsel. Lige som kørsel ikke er tilladt på græsset nogen steder i foreningen med varebil eller personbil. OG SLET IKKE PÅ VORES SMÅ GRÆS STIER!!!
Husk at når du kører ind og ud, at sætte bommene på plads! Også selv om du kommer tilbage igen med et nyt læs!
Åbning og lukning af vand:
Der bliver åbnet for vand og toiletter når faren for nattefrost er forbi, lukning af vand og toiletter sker når efterårsferien er slut.
Leje af foreningshuset:
Der er stadig ledige datoer til leje af foreningshuset, og priserne er 300 kr. uden strøm og 500 kr. med strøm via generator. Så kontakt Leon fra bestyrelsen på e-mail Flojholm@gmail.com om der er en ledig dato, betales ved bank overførelse til foreningens konto.reg 1551 konto nr. 6053408.Huset lejes fra kl.10.00 på dagen, dog først fra kl. 12 de lørdage der er fælles arbejde, og der skal være ryddet op og klart kl.10.00 næste dag.
Koden til nøgle Box udleveres i forbindelse med betaling.
Du/I efterlader fælleshuset i pæn og ryddelig stand, se opslag om hvordan Du/I skal stille borde og stole op, og husk altid at fjerne alt affald og grillen skal gøres ren efter brug! Der må ikke parkeres ved fælleshuset når der holdes fester, kun af og pålæsning!! Tilladelse kan dog gives til gang besværede med handicapkort.
Det er forbudt at vande med slange:
Bliver det opdaget bliver der opkrævet en bøde og i gentagelse betyder opsigelse af lejemålet.
Foreningen opfordrer alle med huse/drivhuse til at få sat tagrender op samt tønder eller beholdere op til opsamling af regnvand. Og en rigtig god ide er at købe en pumpe på opladeligt batteri med tilslutning af en slange til vandtønden, de fleste havecentre og byggevarehuse har dem, der er allerede et par stykker der har dem i foreningen.
Toiletter:
HUSK… at vores toiletter ikke er som derhjemme. Vi har en tank som samler op, og som bliver tømt efter behov. Aflever toilettet som du selv vil modtage det.
Du kan altid kontakte bestyrelsen på mail flojholm@gmail.com eller på mobil 55207504 på sms og du vil få svar hurtigst muligt. Samt på de dage der er fællesarbejde.
VIGTIGT henstilling af affald af enhver art på fællesarealerne er ikke tilladt og der gælder især på bænken på stien. Se også ordensreglerne 1.7.
Bestyrelsen besvarer ikke på henvendelser på den private Facebook side, med henvendelser angående foreningen.
Går du i bygge tanker læhegn drivhus tilbygning til 12 kvadratmeter så kontakt bestyrelsen inden du går i gang, det er altid surt hvis det skal laves om, og der må jo kun bygges drivhus og læhegn på de 10 ”tomme grunde”.
Foreningen sender kun breve ud til de medlemmer som ikke har mail adr. om indkaldelse til generalforsamling, og må holde sig orienteret om opslag i opslagstavlen og på toiletterne.
Bestyrelsen ligger op til at begynde at genforhandle vores lejekontrakt som udløber i 2028 med Kommunen, især det med at der skal være 10 ”tomme” grunde, også fordi jeg stopper som formand næste år, og den næste formand ikke skal stå for det som det første.
Der bliver ikke vurderet huse/skure i juli og efter 1/9. Skal foreningen vurdere i foråret skal have leje for næste år være betalt. Lejen følger kalenderåret og sælger kan jo kræve rest leje for året af ny lejer.
Med ønske om en rigtig god sæson med varme og sol, samt regn når det er nødvendigt
På bestyrelsens vegne
Leon Jørgensen
Email : flojholm@gmail.com mobil 55207504
